dinsdag 20 oktober 2009

THE INTERPRETATION No.1

BY REMCO TORENBOSCH
(the Netherlands, 1982)
http://www.remcotorenbosch.com/


English
Interpretation #1: Remco Torenbosch
The intervention of Remco Torenbosch is almost missing. Remco Torenbosch (1982) turns plate materials into a public platform by using his pieces as a model for gathering points like podiums, pavilions, public squares or memorial stages. For this exhibition Remco has lent two wooden panels from the common workshop of Witte de With (Center For Contemporary Art) and TENT Rotterdam and placed them on the floor beneath the wall text: `When The World Is Thinking About You' that Iddo Drevijn has added during the Blurrr exhibition at TENT Rotterdam. These panels are now creating a podium for the wall text and act in combination with the large table (that is also part of Iddo Drevijn his work) as a model for a pavilion. These extremely reduced objects from poor material are all based on the industrial principles of modular reduction and standardization with the effort to limit the individuality and personality in Remco Torenbosch his work. These aspects included the variability of material, participation in production by dialogue and the inclusion of a specific situation based on a social context.

Nederlands
Opvatting #1: Remco Torenbosch
De ingreep van Remco Torenbosch ontbreekt bijna. Twee, door Remco geleende houtpanelen uit de gezamenlijke werkplaats van Witte de With (Center For Contamporary Art) en Tent. zijn op de vloer onder de zin ‘When The World Is Thinking About You’ toegevoegd. Deze panelen creëren hierdoor een ‘podium’ onder de tekst en figureren in combinatie met de grote tafel, stoelen en keuken als paviljoen. De panelen zijn uitgelijnd met de tafel en de rand van het aanwezige podium, de rij stoelen die zich aan de zijde bevonden waar nu de houtpanelen liggen zijn verwijderd. Dit zorgt ervoor dat er een ‘verplichte’ afstand tussen de tafel en de tekst wordt gecreëerd waarbinnen de mogelijkheid blijft om de tekst te bereiken. De stoelen die tijdens deze ingreep over bleven, werden elders in de ruimte tegen een wand geplaatst en dienen nu als onderkomen voor het overbodige materiaal en als onderkomen voor de bezoekers en suppoost die hierdoor deel uitmaken van het werk als geheel. Deze uiterst geminimaliseerde ‘objecten’ van arm materiaal zijn gebaseerd op de industriële principes van standaardisatie op een inspanning om ervoor te zorgen dat de individualiteit in Remco zijn werk tot het minimum wordt beperkt.

IMAGES









Geen opmerkingen:

Een reactie posten